jak często smarować łańcuch w motocyklu

image Indeks       image Jawa Dandy       image japonki DC       image Jan Zieja       image Janemba DBZ       image Jan Znosko       

Odnośniki

Public Relations Online

Temat: [olej] zastosowanie oleju przekładniowego
Swego czasu używałem oleju przekładniowego (z orlenu, oznaczenia nie pamiętam) do smarowania łańcucha w motocyklu. Jest to często spotykany smar w środowisku motocyklowym. Warunki pracy podobne. Wielką jego zaletą jest cena, ok 10-15 zł za litr a to wystarczy na całe życie łańcucha. Obecnie używam smaru przeznaczonego do łańcuchów motocyklowych (marka nieznana, przywieziony z niemiec) ale niestety jest bardzo lepki i często trzeba łańcuchy (motocyklowy i rowerowy) czyścic.
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=71142



Temat: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
" />Wydaje mi się, że akurat jeżeli chodzi o wybór motocykla to większe znaczenie ma charakter trasy niż sama forma zawodów. Choć z założenia CC jest bliższe jeździe enduro niż MX, to w rzeczywistości często bywa odwrotnie. Moto zostaje - to jest pewne. Co do zmian to czuję, że lepiej będzie zainwestować w lepsze kapcie i "garść" części zamiennych niż większy bak. ... napisał żadnego obszerniejszego artykułu o przygotowaniu i samym przebiegu zawodów - coś od bardziej doświadczonych kolegów dla tych, którzy tematu dopiero zaczynają dotykać. Przy wielu opisach smarowania łańcucha, wymiany oleju czy...
Źródło: forum.motox.pl/viewtopic.php?t=9339


Temat: Smary do łancuchów
sucha. Ja tak robię i się sprawdza już długo. Nie muszę często naciągać łańcucha i koszty zerowe Pozdrawiam wszystkich uprawiających najpiękniejsze hobby CROSS is de best
Źródło: forum.motox.pl/viewtopic.php?t=116


Temat: Rozmiar felg TT600
Łańcuch oczywiście smarować, i to prawie za kazdym razem. W TT-cie jest on dość odporny, przynajmniej ten co mam u siebie. I nie baw się żadnymi półśrodkami bo tylko łańcuch zniszczysz. Najlepiej kup w sklepie ale takim co prowadzi sprzęt do krzaczenia detykowany smar w sprayu. Powinien łatwo wnikać w ogniwa i nie kleić piasku do łańcuccha. Ja zaczynałem o smarowania olejem (duża porażka) potem smarem silikonowym do łańcuchów, ogólnego stosowania - czytaj motocykli szosowych (mniejsza porażka) teraz mam do łańcuchów pracujacych w piasku i jest OK. A jak podarujesz sobie smarowanie to czeka Cię częsta wymiana łańcucha, widziałem jak gość po dłuższym postoju w garażu nie umiał go nawet rozwinąć tzw. zgon.
Źródło: yamahaxt.pl/viewtopic.php?t=468


Temat: Wał czy łańcuch?
to inaczej. glowne zalety lancucha? niemal 100-tu procentowa sprawnosc. Bodjze az 98% przekazywanej mocy trafia na kolo. Zadne inne rozwiazanie nie jest az tak efektywne. dlatego mototcykle sportowe nemal zawsze beda mialy lancuchy Minusy? wymagana obsluga, smarowanie, zuzywanie sie. Wal napedowy (wal kardana): zalety: -bezobslugowosc, -cicha praca -trwalosc minusy: -straty mocy w napedzie (o wiele wieksze niz na lancuchu) -zjawisko "kiwania" motocyklem przy zmianie obciazenia -masa (jest sporo ciezszy od lancucha) widac wiec wyraznie, ze wal napedowy jest swietna sprawa w turystyku czy innym moto gdzie liczy sie mozliwosc jazdy przez dlugi czas bez koniecznosci zawracania sobie glowy napedem. tam gdzie liczy sie masa i efektywnosc niezastapiony pozostaje lancuch. Adaptacja walu w miejsce lancucha jest w teorii mozliwa, ale wedlug mnie to rzezba w go...e bez dlutka. Co do samych motocykli MZ to nie przypominam sobie aby ktoras miala wal napedowy... ale tez nie do konca jestem pewien jak byl rozwiazany naped w ETZ z silnikami 300ccm i 500ccm. Wiem, ze napewno nowe modele, jak i stare modele wyczynowe mialy lancuchy (czesto w pelnej oslonie).
Źródło: motodriver.eu/viewtopic.php?t=1508


Temat: Środki do łańcucha
" /> ">Przetestowałem smar Valvoline white bez porównania do castrol i mobil nie łapie syfu nie chlapie po jeździe w deszczu nie trzeba smarować. Jednym słowem polecam Ma tylko jedna wade, co 200 km trzeba smarowac Jako, że ten valvoline to mój pierwszy smar nie mam porównania. Przypatrzyłem się na łańcuch mojego sąsiada, z tego co widziałem używa castrola i tam łańcuch jest cały mokry. Na kursie, w ramach obsługi motocykla, mówili mi, że łańcuch musi mieć na sobie nalot albo inaczej mówiąc nie może się błyszczeć. Za pierwszym razem nasmarowali go w serwisie, po 300km mówię wyczyszczę i nasmaruje. Po przejechaniu 100km środek łańcucha miał niesamowity błysk Nasmarowałem porządniej, zrobiłem 400km i jeszcze się nie błyszczał (ale widać, że było go mniej). Tuż ... bardziej zwrócić uwagę na rolki (czerwona linia) czy żeby smar był widoczny w miejscach zaznaczonych żółtym kółkiem ? PS W rowerze często zdejmowałem i szejkowałem łańcuch zapodając smar precyzyjnie w te żółte miejsca, smarowałem gdy piszczało. Nie miałem okazji słyszeć jak rzęzi nienasmarowany łańcuch w moto.
Źródło: fazer.motocykl.org/viewtopic.php?t=2526


Temat: Najdroższy Motocykl na Świecie.
konkretnego motocykla. Motocykl jak każdy inny, psuje się, trzeba do niego lać wachę i smarować łańcuch (chyba, że ktoś ma pulej), zmieniać olej i czyścić. Wk... mnie tylko jak ktoś powtarza...
Źródło: kresofe.forum.motocyklowe.org/viewtopic.php?t=479


Temat: Odgłosy w VZ 800
" />Lakiluki – 1 Co do spinki to można ją zastosować przy wymianie łańcucha ale fabrycznie spinki nie ma!!!! Łańcuch fabrycznie jest zakuty, więc jeśli chcesz go ściągnąć to musisz albo: zdjąć wahacz - od .... roboty, albo rozkuć łańcuch czego nie polecam, albo go przeciąć – też nie polecam więc niestety ale pozostaje czyszczenie go na motocyklu. 2) smarować trzeba często!!! Ale często nie znaczy dużo!!! Im częściej smarujesz tym mniej stosujesz smaru!!! Osobiście staram się smarować częściej niż raz na 1000km, bardzo często jeżdżę po drogach piaskowych (ze względu na położenie działki letniskowej) ale łańcuch dopiero po 9 000km nadaje się do mycia!!! Więc prawdopodobnie za dużo pryskasz smaru (co potwierdza lepienie się nogi ) a może smarujesz łańcuch na wysokich obrotach koła, albo po smarowaniu dajesz mu gazu przez co cały płyn wyrzucany jest siłą odśrodkową a może smarujesz go od zewnątrz a nie od wewnątrz... Ciężko mi powiedzieć bo nie widziałem. Z tego co piszesz to mogę Ci doradzić to iż powinieneś smarować go często, ale smaru nie trzeba pryskać ile wlezie...
Źródło: bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?t=990


Temat: Apetyt na olej w Maruderze...
jeżdżę jak emeryt ) za to często z ponad 160kg „ładunkiem”) Pozdrawiam Moto Vz 800 Czysta Desperacja (Po wymianie oleju +filtra, napięciu łańcucha, smarowaniu linek, przegubów, przedmuchaniu filtrów, wyczyszczeniu, zamontowaniu nowego...
Źródło: bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?t=405


Temat: Smarowanie lłańcucha
" />Jeezuuuu jaka dyskusja sie rozwinela Wpadlem w sobote do serwisu Suzuki, gdzie pogadalem sobie o smarowaniu lancucha. Ray, szef serwisu, guru motocyklowy, posiadacz 3 moto (Hayka, jakis cross i cruiser nieslusznej marki) powiedzial: 'Rolki sa fabrycznie wypelnione smarem i tu problemu nie ma. Kropka. Natomiast smarowanie lancucha ma glownie za zadanie chronic wszelkie pozostale czesci przed rdzewieniem - zwlaszcza miejsca pomiedzy plytkami z boku lancucha.' Kiedy opowiedzialem mu o eksperymentach kolegi Hikora stwierdzil 'wszystko sie zgadza, POD WARUNKIEM ze lancuch nigdy nie bedzie mokry (nierealne) i bedzie codziennie oczyszczony (rownie malo realne)'. A kiedy uslyszal lancuch Hikora jest co jakis czas jest przetarty szmatka nasaczona olejem usmiechnal sie i stwierdzil: 'A co to jest? Smarowanie przeciez...' Takze podsumowujac: Hikor masz racje, lancuch powienien byc suchy i czysty BO wtedy nie zardzewieje, nie bedzie piszczal itd. TYLE TYLKO ze lancuchy czesto sa mokre i nie sa czyszczone codziennie. Spraye wymyslono wlasnie z tego powodu. A takl w ogole to polecam Scottoiler i 'zlote' lancuchy
Źródło: bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4798


Temat: Jaki system spinania łańcucha ??
... masz 4 razy mocniej zabezpieczony niż po 1 tylko. ">Skrócłem o 1 ogniwo i zakułem na stałe Noi bardzo źle zrobiłeś. Zębatki polecą bardzo szybko i jest ryzyko pęknięcia łańcucha. Wiadomo...
Źródło: bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?t=9825


Temat: Kawasaki zr7
olej: Klasa SE,SF,SG w/g SAE o lepkosci 10W40, 10W50, 20W40, 20W50 Ilosc oleju: 3,6l Przekladnia Typ przekladni: 5 biegow, sekwencyjna Sprzeglo: Mokre, Wielotarczowe Przeniesienie napedu: Lancuch O-Ring Przelozenie pierwotne: 2,550 Przelozenie ... 160/70 ZR 17 (69)W bezdetkowa Pojemnosc zbiornika paliwa: 22l (18l+4l rezerwa) Akumulator: 12V 10Ah dane techniczne zaczerpnięte ze strony http://www.rogal.riders.pl/motocykl.html. dalaczego zr7 jest lepszy od każdego innego moto szosowo-turystycznego klasy 600-750 ... często - ja robie co 10-12k km. Poza tym cenie ją za to jak fajnie ciągnie od dołu nie trzeba wachlować biegami zeby sprawnie wyprzedzac. jak dla mnie ma troszke za...
Źródło: poludnie.nazwa.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=8609


Temat: Smarowanie łańcucha
Niedawno nabyłem motocykl. Wiem że co jakiś czas należy samarować układ napędowy. Jak często należy to robić oraz jakiego rodzju najlepiej smaru uzywać. Jesli ktoś wie gdzie najlepiej zakupić takowy w...
Źródło: poludnie.nazwa.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2936


Temat: Topowe scigacze i cruisery
sobie pierwszy samochod Fita 125 p Na uwage zasluguje zastosowanie 100% oslony lancucha napedowego. Nie, nie , to nie drobiag konstrukcyny o niskim znaczeniu. To byl super pomysl do kwadratu . Lancuch byl odciety 100% od brudu, piachu itd. smarowlo sie go olejem, kilka razy na sezon zawsze bylo czysciutko , rzadko wymagal podciagniecia , szprychowana felga lsnila jakby napedzal by ja pasek, lub dyfer. Porownanie. Dzisiejsze scigacze maja lancuch odkyty ,wprawdzie obecne lancuchy maja teflonowe lozyska wewnatrz ogniw co powoduje ze wystarczajace jest smarowanie ich jedynie na zewnatrz smarami niemal konsystencji parafiny...
Źródło: piesiole.pl/forum/viewtopic.php?t=65


Temat: OLEJ SILNIKOWY
szukać oleju o parametrze 10W-50. Dlaczego ? Olej o parametrze 50 ma znacznie większe właściwości ochronne podczas gdy temperatura zewnętrzna latem często zbliża się do +40 stC. Jednocześnie im dalsza w alfabecie litera po "S" tym olej jest lepszy, i tak przykładowo SL będzie o niebo lepszym olejem niż SF. Full syntetyk znacznie szybciej i lepiej zaczyna smarować silnik po starcie. Należy ... myjące i poprawiające płynność w niższych temperaturach. Syntetyki to oleje w 100 % sztuczne nie zawierające ropy naftowej w składzie, a jedynie zmodyfikowane łańcuchy estrowe bazujące na ropie naftowej. Brak ropy...
Źródło: bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?t=774


Temat: [smary] Tańsze alternatywy smarów do łańcucha
samoprzylepnych, ułatwiając usuwanie nalepek i innych klejących zabrudzeń. Naprawdę jakoś mi to nie brzmi na opis preparatu służącego do smarowania. Owszem jak się tym przeleci bardzo czysty łańcuch to przez jakiś czas pozostanie wartwa, któa będzie udawała że łańcuch jest nasmarowany. Ja czasami po pracy przy napędzie jak mam straszny syf na łapach i pasta BHP sobie z tym nie radzi spryskuję łapy WD40 - wszystko złazi, potam mycie rączek i smarowanie kremem :) Ale oczywiście znajdą się jednostki, które powiedzą że WD40 jest genialnym środkiem do smarowania łańcuchów. No cóż pozwólmy im...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=19767


Temat: Jestem poczatkujacym... Ktos pomorze?
go) preparatem np. Finishline Zielony. Czerwonego nie polecam bo zostaje potem taka warstwa wosku jakby, a smar ma smarować a nie woskować Łańcuch czyść w oleju napędowym (mój sposób) lub w rozpuszczalniku (tańszy sposób kolegi). Najpierw go przepłukaj i wyczyść szczoteczką. Czynność powtórz 2 razy, oczywiście zmieniająć płyn na czysty. Za drugim razem pozwoli to uniknąć niepotrzebnych syfów (np. kamyczki). Pozostaw łańcuch do wyschnięcia, i smaruj. Poczekaj 2-3 godzinki aż preparat dobrze spenetruje łańcuch i można na rower Tak jeszcze dodam że możesz po kropelce do pancerzy wlać. Ja tak robię. Pamiętaj aby wyczyścić kółeczka od przerzutki bo często siedzą tam jakieś kamyczki. Cytat ze strony rowerowej u Zbooya zacytowalem tez go na forumrowerowwe.jgc.pl "Czym smarować? Preparat Finish Line (7 KB) Znów najlepiej i ... firmy Finish Line (patrz test bikeBoardu). Mała buteleczka takiego specyfiku kosztuje wprawdzie kilkanaście złotych, ale jest bardzo wygodna w użyciu, doskonale działa i wbrew pozorom starcza na całkiem długo. Do smarowania nie należy stosować WD-40, oliwy maszynowej, odrdzewiacza itp., bo nie są one w stanie podołać obciążeniom i warunkom pracy łańcucha rowerowego. Z braku laku - i tylko w takim przypadku - może być olej silnikowy, albp lepiej - do łańcuchów motocyklowych. Wpuszczamy po kropelce smaru (albo i dwie) w każde ogniwo (preparaty są w wygodnych buteleczkach z dozownikiem), parę razy obracamy wolno pedałami (zrzuciwszy z przodu i z tyłu na najmniejszy tryb, żeby przegięcia łańcucha były jak największe) i zostawiamy rower na kilka godzin, by preparat mógł dobrze spenetrować sworznie. Nie można oliwić łańcucha tuż przed jazdą, bo smar nie zdąży dojść we właściwe miejsca. Przed wyjazdem wycieramy łańcuch czystą szmatą z nadmiaru smarowidła, gdyż w przeciwnym razie momentalnie zaczną się do niego przylepiać:...
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=2158


Temat: smarowanie i czyszczenie
" />Czyszczenie i smarowanie łańcucha jest czynnością, która przez wielu jest niesłusznie zaniedbywana. Suchy łańcuch napędowy znacznie szybciej się zużywa. Oprócz łańcucha podwyższone zużycie obejmuje również zębatki, a wymiana całego układu raczej nie jest tania. Tak więc ci którzy nie smarują z oszczędności na środkach smarnych z pewnością nie wyjdą na tym dobrze. Oczywiste wydaje się, że sprawą czyszczenia i smarowania powinni ... efekt. A turyści? Pokonywanie tysięcy kilometrów w różnych, często nieprzyjaznych warunkach pogodowych nieodłącznie powiązane jest z troskliwą opieką nad naszym łańcuchem. Wychodzi na to, że kto nie smaruje - nie jedzie. ... * Substancja, którą wyczyścimy łańcuch - marzeniem jest profesjonalny odtłuszczacz, który jest jednak drogi i ciężko dostępny. Dobrze sprawdzi się również nafta, terpentyna czy zwykła benzyna. Ta ostatnia tylko i wyłącznie, gdy nasz łańcuch nie posiada uszczelnień typu X/O-ring. * Środek, którym nasmarujemy łańcuch - na rynku dostępnych jest mnóstwo preparatów do tego celu. Najczęściej można znaleźć je pod postacią sprayu w puszce. Jest to również najpopularniejszy i najmniej kłopotliwy sposób smarowania. Ceny takich preparatów wahają się od 20 do 35 zł. Podczas wybierania warto zwrócić uwagę do jakiego rodzaju motocykli jest on ... rodzaj smarowidła przeznaczony jest do naszego łańcucha. Tak więc sprawdźmy wcześniej czy mamy O-ringa, X-ringa czy też standardowy łańcuch. Dobrze jest poprosić drugą osobę o pomoc, chyba, że nasz sprzęt posiada podstawkę centralną. Pierwszą czynnością powinno być zdemontowanie osłony na łańcuch o ile takową posiadamy. Następnie przy pomocy szmatki i szczoteczki czyścimy łańcuch z zanieczyszczeń. Taka zaschnięta warstwa starego smaru i brudu ... pozostanie wszystko to, co najbardziej szkodzi. Gdy nasz łańcuch jest już czysty przystępujemy do smarowania. Jeżeli mamy centralną podstawkę stawiamy na niej nasz motocykl. Jeżeli nie, ustawiamy go tak, aby dotykał ziemi tylko przednim kołem i boczną podstawką - tu właśnie przyda się nam pomoc drugiej osoby. Teraz kierujemy strumień smarowidła na wewnętrzną stronę łańcucha, kręcimy jednocześnie kołem, co powoduje oczywiście kręcenie się wraz z nim łańcucha i w wyniku tego nasmarowanie całego układu. Właściciele pojazdów z centralną podstawką są w tej komfortowej sytuacji, że mogą odpalić silnik, wrzucić pierwszy bieg i pozwolić się kołu kręcić, wtedy skupiamy się tylko na aplikowaniu smaru w właściwym miejscu. Po całej operacji pozostaje nam przykręcenie osłony i... cierpliwe czekanie. Powinniśmy pozostawić nasz łańcuch w spokoju przez co ... powstała siła odśrodkowa "wciśnie" smar głębiej w strukturę łańcucha. Można i tak, trzeba jednak liczyć się z tym, że część smarowidła upaćka nam motocykl - Wasz wybór. Thomas Sabo Online Jeżeli całe to zamieszanie podczas smarowania wydaje Ci się upierdliwe to warto zastanowić się nad urządzeniem pod nazwą Scottoiler. Jest to rodzaj automatycznej oliwiarki. Po poprawnym jej założeniu pozostaje nam jedynie uzupełnić...
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=19789